Härlig inställning

Jorden kommer att gå under år 2020. Det påstående fick nog en och annan runt bordet (i alla fall mig) att tänka/säga usch och fy, så kan man ju inte säga och på nyårsafton till råga på allt. Nu ska vi vara glada och inte tänka sådana tråkigheter. Medan en vän till mig sa att då är det bäst att vi passar på att njuta de dagarna som faktiskt är kvar.

Den här ordutbytelsen hände alltså på nyårsafton, men av någon anledning kommer jag väl ihåg den. Den påminner mig om betydelsen av att se saker från andra perspektiv, från en mer positiv och harmonisk sida. Tänk om man istället för att tänka negativa tankar eller att bli besvärad/irriterad över saker och ting, valde en annan tanke- och känsloväg. En annan, en mer härlig inställning till livet. Tack M för det!

Kommer världen se ut så här om några år?


(Bild från http://tyratheone.blogg.se/2010/december/jordens-undergang.html)

Kommentarer
Postat av: Andreas

jag tror fortfarande på jordens undergång 2020 så jag ska njuta av dagarna dit tillsammans med dig o barney ;)

2011-02-01 @ 17:14:26
Postat av: Helena

Vilken hemsk tanke, hoppas inte att det händer!!

Byter ämne...Vad fina bilderna är i din header!



En fråga om reklamen i din blogg. Skulle vilja börja att ha det, men Jag får inte till det när man ska fixa med cookies och Java.

Var går jag in och gör de inställningarna?



Kram Helena

2011-02-02 @ 00:24:43
URL: http://www.ordochkansla.blogspot.com
Postat av: Moris

Håller med dig om att ta vara på och njuta av de dagarna som är kvar av livet! Absolut tänkvärt! Tack för en mysig fika igår! Puss

2011-02-02 @ 07:49:12
Postat av: Maria

Hallå!



Ja du, det förstår jag.

Jag undrar varje gång jag besöker en storstad hur man kan bo i denna stress och med allt folk. Och hur man lär sig hitta är en gåta?! Hi, hi!



Kram Maria

2011-02-02 @ 12:50:22
URL: http://villakrutbruket.blogspot.com
Postat av: isa

Det låter som rätt inställning att lägga fokus på det postiva och levba i nuet :)

tack för komentaren om våran trapp. Det är lite jobb att måla men så värt det kan du hälsa dem ;)

2011-02-02 @ 13:12:56
URL: http://rustaupp.blogg.se/
Postat av: Agneta

Ha ha ja det är ju egentligen förskräckligt. Hade glömt bort dem :O)

Kram Agneta

2011-02-02 @ 13:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0