Heldag på vinden och nytt badställe



Nu står sakerna på sin plats på vinden. Vi har fått mal i våra vindsutrymmen. Igår rensade och städade vi vinden och tvättade och torkade allt i antingen bomull, ull eller dun. Det blev en hel del i tyg och vi höll bokstavligt talat på hela dagen. Från klockan nio på morgonen till klockan nio på kvällen. Puh!



Vi körde järnet igår för att vi skulle kunna ha en ledig dag idag. Vi har haft bil den här helgen och passade därför på att prova ett nytt badställe. Vi tog siktet på Torslanda ute på Hisingen och hamnade vid Tumlehedsbadet. Mysigt ställe med mindre folk än vad det brukar vara vid Göteborgs badplatser en söndag i högsommaren. Skönt tyckte vi.



Jag var så ivrig att komma iväg så jag glömde besticken till bulgursalladen. Vår kreativa sida sattes på prov! Jag använde locket och Andreas muggen till kaffetermosen.



Det är alltid finare vid havet, sade jag när molnen såg oroväckande mörka ut när vi lämnade stan. Jag hade så rätt så rätt, tills det började mulna på efter någon timme. Det gjorde inte så mycket för det var väldigt varmt ändå. Vistelsen blev mer behaglig och mindre klibbig på det sättet.

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilka sköna bilder! Jag har inte badat ännu, men doppat tårna i havet vid Falkenbergs strand:)



Vad fint det blev med lavendel i tavlorna du gjort. Jag har funderat på att göra detsamma.

Kram Helena

2011-07-31 @ 20:52:38
URL: http://www.ordochkansla.blogspot.com
Postat av: Moris

Vilken härlig söndag ni fick! Hoppas det löser sig med malen! Puss

2011-08-02 @ 17:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0