Mal på vinden!



Jag sov så där gott som man kan sova på eftermiddagen. När man inte är vaken fast inte heller sover. När man hör vad som händer runt omkring fast man är ändå inte med. Jag hörde dörrar slå, barnskratt, en och en annan fågel som kvittrade och att det ringde på dörren. Det ringde på dörren. Personen i fråga, som visade sig vara grannen, fick ringa två gånger och vänta en bra stund innan jag förstod att det var på vår dörr det ringde och öppnade. Hon hade inga angenäma besked, ganska oangenämna om jag ska vara ärlig. Hon och hennes man hade hittat mal på vinden! Grannhuset har tidigare haft problem med skadedjuret. Trots sanering så har någon rackare kommit över till vårt hus också och förökat sig. Idag kommer Anticimex och besiktigar malens utspridning. Förmodligen är den stor för varje honmal lägger ungefär 100 ägg var. Ja, resten kan ni räkna ut själva. Alla pryttlar i tyg måste antingen frysas eller torkas. Alla andra pryttlar ska ställas minst en halvmeter från väggen för att skrymslen och vrår ska kommas åt. Malar ska tydligen inte gilla lavendel. Så nu har jag koppar med lavendel lite varstans i lägenheten så att de inte ska hitta hit. Hemtrevligt, om jag för en sekund inte tänker på varför de står där de står.

Kommentarer
Postat av: Min plats i solen

Hu! Jag hoppas att ni kommer tillrätta med problemet och lavendel som luktar så gott kan man ju stå ut med ett tag. ;)



Kam Lotta

2011-07-27 @ 07:59:36
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0