En fin stund på dagen


Jag kokar mig en kopp te. Lägger några skorpor på ett fat. Kanske tänder några ljus. Jag drar fram sängen. Ropar. Jag hör en hundkropp maka sig upp och hur klorna lätt nuddar trägolvet. Han kommer med ett gossedjur i munnen. Bufflar lite på mig. Jag smeker mjukt hans huvud några gånger. Sedan visar jag honom sängen. Han lägger sig till rätta. Jag hör djupa suckar av välbehag. Han somnar på en sekund.

Jag lägger in bilder från kameran. Redigerar och beskär. Gör ett inlägg, eller två. Kollar runt på andra bloggar och förundras hur många bra fotgrafer, skribenter och pysslare det finns. Njuter av kreativiten som fullständigt flödar från datorn. Det enda som hörs är mina fingrar mot tangenterna och Marleys tunga andetag. Det är en fin stund på dagen.

Kommentarer
Postat av: Birgitta Norsten

Låter underbart... Vilken fin kompis Marley är...



Ha en underbar helg!



Kram Birgitta

2011-11-18 @ 21:17:01
URL: http://underbarahem.wordpress.com/
Postat av: Moris

Vilken underbar beskrivning av en mysig stund! Puss

2011-11-19 @ 12:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0