Gabriellas sång


En tavelram för en tjuga, torkade växter och maskinskrivna ord. Jag gillar att skriva på min gamla maskin, det känns rustikt på något sätt. Trycka ner bokstav för bokstav hårt. Bokstäver som bildar ord som bildar meningar och slutligen blir en sångtext. En sång jag dessutom tycker mycket om, speciellt sista raden - jag vill känna att jag levt mitt liv. Maskinen fick fnatt emellanåt och gjorde mellanslag mitt i ett ord. Först tänkte jag göra om, men sedan lät jag det vara. Det hände säkert de gamla författarna och filosoferna också.

Jag har även gjort två andra tavlor med torkade växter, se här.

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad vackert det blev, vet du att du har gett mig inspiration denna sommar att pressa och torka blommor. Jag har gjort tre tavlor som jag ska visa snart.



Kram på dig!

2011-09-01 @ 23:50:02
URL: http://www.ordochkansla.blogspot.com
Postat av: jenny

Blev ju super! Vart ska ni ha den?

2011-09-02 @ 14:13:01
URL: http://jennysv.blogg.se/
Postat av: Moris

Jätte fin tavla och Gabriellas sång är en av mina favoriter! Kreativiteten spirar! Puss

2011-09-02 @ 19:14:04
Postat av: Sara

En fin sång med tänkvärd text som betyder mkt även här. Kul att du valde just den. Saknar dig min vän, tur att vi ses snart!

2011-09-03 @ 09:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0