Tavelprojekt klart!

Ibland tar det lite tid för mig att slutföra mina pysselprojekt. Och jag låter det ta tid. Projektet får vila tills jag har tid och lust att ta tag i det igen. Inte för att jag måste, utan för att jag vill.



Mitt tavelprojekt påbörjade jag för två veckor sedan efter att ha blivit inspirerad av Tina. Jag hängde tidningspapper i fönstrena i hopp om att solen skulle göra de gula och jag gick ner till innergården och plockade med mig en liten bukett lavendel.



Jag lade lavendelstjälkarna på bakplåtspapper i en tung bok.



Den största och tyngsta boken jag kunde hitta här hemma var Världens 100 underverk. Lavendeln fick dela blad med Kölnerdomen. Blommorna fick ligga i press under ett gäng andra böcker i några dagar.



Med Ernst i bakgrunden satte jag igång att riva tidningspapper och dekorera med lavendel. Jag använde universiallim, typ Karlssons klister, för att få blommorna att verkligen sitta fast på pappret. Sedan lät jag tavlorna ligga över natten utan glas för att limmet skulle torka ordentligt och inte riskera att glaset fastnade i pappret.







Jag var ute efter en "gammal" känsla och ville ha gulnade tidningspapper. Tidningspapprena hade dock inte gulnat så mycket jag hade hoppats på. Jag lät därför de charmiga och gulnade orginalpapprena synas och klistrade fast tidningspapper och lavendel direkt på dem. Ramarna har jag köpt på loppis för några slantar styck. För tillfället står tavlorna på byrån i sovrummet tills jag har funderat ut var jag ska spika upp dem.

Kommentarer
Postat av: Tina

Åh så fint det blev med tidningspapper som bakgrund:))Måste jag tänka på om jag pressar mer växter:)

Kul o ha lite pysselprojekt,just nu har jag snöat in på betong.kollar hela tiden efter formar t.o.m när jag går och handlar ,spanar in byttor o plastburkar:)

Ha det så bra.

Kraam Tina

2011-07-26 @ 17:59:20
URL: http://villakarlslund.blogspot.com
Postat av: Min plats i solen

Vad fint det blev Johanna och vad härligt pysslig du är. Inspirerande! :)



Själv är jag nu äntligen klar med målarprojektet här hemma. Det har också fått ta den tid det har behövt och som framförallt jag har behövt. Men nu har döttrana flyttat in och möblerat sitt tonårsrum och är helnöjda. :)



Ha en fortsatt fin sommar kära du och tack för alla rara kommentarer! :)



Kram Lotta

2011-07-27 @ 07:33:48
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Cecilias kreativa sida

Så söta tavlor! Fin kombination med lavendel och tidningspapper!



Ha en bra dag!

Kram Cecilia.

Postat av: Moris

Din kreativitet frodas! Härligt! Fina tavlor! Puss

2011-07-28 @ 20:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0