Dagdrömmerier

 
Jag drömmer ju som sagt om vårt hus med gamla smidestolar i trädgården, en bänk mot husväggen, hundraåriga fruktträd, gnisslande grind och ett hus med massa små rum och höga trösklar. Nu är det så att vi för tillfället inte har någon ekonomisk möjlighet att köpa hus, radhus eller större lägenhet för den delen heller. För att den här drömmen ska kännas verklig måste den med andra ord föregås av annan dröm. Så, hur har huset blivit vårt? Jo, vi har nämligen fått huset i gåva. Av ett gammalt par som hyser starka känslor för oss och som är mycket måna om att deras stuga ska hamna i goda händer. Eller att vi först hyr huset av en familj som har flyttat utomlands, men väl utomlands bestämmer de sig att inte flytta tillbaka och eftersom vi har tagit så väl hand om huset får vi det. I mina drömmar är jag benägen att tro att detta är möjligt. Fullt realistiskt svarar jag om ni frågar mig.
 
Den här träväggen och bänken finns uppe på Skansen Kronan och jag tror mig veta att Håkan Hellström brukar sitta här uppe och knåpa musik. Jag förstår honom. Det är en inspirerande plats. Så som jag vill att vårt hus och vår trädgård ska vara.

Kommentarer
Postat av: Birgitta Norsten

Alla har vi våra drömmar, fortsätt med det en dag slår de kanske in.
Kram Birgitta

2013-01-27 @ 14:56:09
URL: http://underbarahem.wordpress.com
Postat av: Hanna-sara

Jag drömmer också om ett hus. Just nu ligger det i Torslanda.

2013-01-27 @ 15:00:11
Postat av: vardagsbetraktelser

If You Can Dream It You Can Do It!

Kram och tack för tanken inne hos mig. /Richard

2013-01-27 @ 20:04:30
URL: http://www.vardagsbetraktelser.se
Postat av: ulrika

Jamen det är väl klart att huset kan bli ert, du får "bonda" med någon gammal dam som bor i ett av dina favvis hus ;) eller hyra ett - helt klart kan dina drömmar bli sann, vad mycket fina bilder om det är du som fotar borde du såklart söka jobb som fotograf ;)...fast de jobben kanske inte växer på trä'n heller :(

Kram ullis

2013-01-28 @ 16:19:16
URL: http://tidsoptimistenbloggar.blogspot.se/
Postat av: messan

Dagdrömmeri är det underbaraste man kan göra. Tänk så bra det brukar bli också...<3.
Det är ofta de drömmarna går i uppfyllelse som tur är.
Kramar

2013-01-28 @ 16:48:34
URL: http://www.jagochminms.blogspot.com
Postat av: Madeleine Berglund

Hej!

Jag gillar dina drömmar - dom verkar så lyckliga!

Det är märkligt det där med trötthet, för det känner jag igen mig såväl. Jag blir dödstrött av att gå i affärer men får energi av att städa i förrådet. Prova, det känns så mycket lättare att andas. Nu när det är ordning och reda i skåp och lådor har jag fått en helt annan pysselenergi än tidigare. Ikväll har jag både suttit med sax och lim samt bakat bullar. Så kreativt och det gör mig verkligen jätte glad.

Tack för boktipset! Vet du? Jag har redan beställt den, väntar tålmodigt på en avi i brevlådan eller via sms då. ;)

Det testet har jag sett och måste göra inom kort. Typ skriva ut det, jag tycker det blir mer lättöverskådligt då.

Vi har fått två barnvagnar, bilbarnstolar, säng, vagga, kläder, en gunga, gammal fin barnstol till köksbordet. Sen får vi säkert mer för man möts av en sådan generositet så det är inte klokt.

det är väldigt tacksamt att slippa stora utgifter som barnvagn och bilstol till exempel. Vi tar emot allt med glädje faktiskt. Jag pysslar och knåpar till lilleman på kvällarna. Sytt vimplar bland annat. =D

Ha en strålande tisdag!
kram Madeleine

2013-01-28 @ 21:36:57
URL: http://mitthemochjag.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hade jag varit rik hade du, poo och killebillski fått ett hus av mig.

2013-01-29 @ 10:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0