Om dagarna

 
Här håller jag till om dagarna. Jag börjar varje dag med att få smått prestationsångest när jag läser de andra kursdeltagarnas texter. För det mesta är de sjukt bra och det får mig att tvivla på mig själv. Jag slits mellan hopp och förtvivlan. Ena stunden känner jag att ja, det är jag bra på! Den här kursen kommer gå galant. För att nästa stund tänka vad har jag gett mig in på. Jag håller inte måttet. Jag hoppar av nu! Den där osäkerheten är förrädisk. När den smyger sig på brukar jag göra något annat, fixa med tvätt, diska, bädda sängen eller göra ett blogginlägg för få något annat att tänka på en stund. Men så försöker jag komma ihåg varför jag ville läsa en skrivkurs - för att utveckla mitt skrivande. Och det jag har märkt redan efter tre veckor är att jag har fått mycket lättare att sätta igång. Orden kommer till mig och de första meningarna är inte lika kämpiga. Så, nu med ny kraft och hopp fortsätter jag med dagens arbete.

Kommentarer
Postat av: Moris

Jag tycker det är häftigt med en skrivkurs. Just för att få mer flyt i skrivandet och kunna formulera sina tankar! Kämpa på! Puss

2014-02-05 @ 16:57:17
Postat av: Birgitta Norsten

Det låter väldigt kul med en skrivkurs... det fixar du.
Ha en bra helg!
Kram Birgitta

2014-02-08 @ 08:18:29
URL: http://underbarahem.wordpress.com
Postat av: Madeleine Berglund

Ibland när jag tvivlar eller får skrivkramp känns det så s t o r t och jobbigt att prestera i ett word dokument eller i en flott anteckningsbok. Då skriver jag i ett blogginlägg fast jag publicerar det aldrig förstås. Men då rinner orden ur en mycket lättare. Plötsligt blir det kul att skriva och mindre stort och svårt. Kram kram

2014-02-14 @ 19:27:48
URL: http://mitthemochjag.blogspot.com
Postat av: Min plats i solen

Det är klart att du håller måttet Johanna. Och alla som håller på med kreativt skapande i någon form tvivlar. Hela tiden. Men det där tvivlet är bra. Det får dig att bli lyhörd, bli bättre och det får dig att utvecklas. Och när du läser dina kursares material så låt det inspirera dig istället för att så tvivel i dig. Lita till rösten inom dig och om varför du väljer att gå denna kurs. Du har något som ingen annan har. Något som är unikt. Du har din röst Johanna.

Kram på dig

2014-02-19 @ 19:31:05
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Min plats i solen

Kram på dig Johanna! Jag hoppas allt är bra med dig. Att du skriver, fotograferar och njuter av våren?

Ta hand om dig vännen!♥

Kram Lotta

2014-03-18 @ 20:39:26
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0