Köpprotest

Jag är så otroligt trött på köpmanin som uppstår varje december. Julklappar köps bara för att de ska köpas. Inte kanske för att personen i fråga behöver det eller har önskat sig det, utan för att något ska ges. Med si och så mycket kommer julhandeln att öka från föregående år förutspår försäljarna. Borde vi inte någon gång få nog av grejer? Känna att ha-behovet är mättat? Som sagt jag är så less.

Vår familj har slagit slag i saken och i år byter vi inte några julklappar. Vi har sagt att presenter är välkomna året runt istället. När vi hittar något som får oss att tänka på den andre och som vi tror att denne skulle uppskatta ger vi det till varandra då istället för att köpa något halvhjärtat i sista stund bara för att det är jul. I år har vi inga klappar under granen och jag tror att det blir en bra jul ändå.


Kommentarer
Postat av: jenny

ja det blir nog en bra jul, men någon klapp skulle inte skada;) Blev ju några till oss själva idag;)<3

2010-12-23 @ 18:16:23
URL: http://jennysv.blogg.se/
Postat av: jossie

God jul! :) hoppas du haft en trevlig jul!



/Jossies.se

2010-12-24 @ 21:08:44
URL: http://jossies.se
Postat av: Andreas

Jag gillar klappar men jag gillar din filosofi med :)

2010-12-26 @ 20:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0