Dominoeffekten


Nu är jag frisk som en nötkärna igen. I sängliggande läge kom den ena idén efter den andra hur saker och ting kan byta plats i vår lilla tvåa. När energin kom tillbaka satte jag igång! Brickan med tygrosorna i sovrummet förflyttades ut till vardagsrumsbordet. Fejkrosorna ersattes av riktiga blommor och blad.


På byrån hamnade istället fatet med mässingljusstakarna.


Utrymmet bredvid tv:n fylldes med en silverbricka med ljuslyktor och glasvaser. De sköra romantiska blommorna bryter av den hårda svarta tekniken. Snygg kontrast tycker jag.


En ljuslykta fick ersättas av en större. Jag ställde blomma och lampa på några böcker för att de skulle komma upp och synas mer. Utan böcker hamnar de lätt i skymundan i hörnet bredvid soffan.



Jag ställde pedistalen närmare fönstret för att rosen ska få så mycket sol som möjligt. Rosen får övervintra i en gammal plåtburk.


På kistan där rosen stod tidigare ställde jag en bukett krystantemum i fin porslinskanna.



Det ena ledde som bekant till det andra och köksbordet blev tomt. Där hamnade mitt nyfyndade fat, som blev ett fruktfat. Fatet har jag köpt i "min" second hand butik och jag spanade in fatet redan när det packades upp. När en arbetskamrat skulle prismärka tyckte hon det var så fult så hon var på väg att slänga fatet. Som tur var hann en annan arbetskamrat stoppa henne! Fatet blev mitt och jag tycker det är alldeles förtjusande. Smaken är som baken.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Hoppas att du inte är sjuk för ofta, för då blir det en väldig rotation på grejerna...hihi

Snyggt blev det...



Kram Birgitta

2011-08-10 @ 19:28:46
URL: http://Underbarahem.wordpress.com
Postat av: Moris

Vilka bra idéer du fick när du låg sjuk. Då kanske det var någon "nytta" med det även om det naturligtvis inte är roligt! Puss

2011-08-10 @ 19:59:57
Postat av: Emilia

Vad fint du har gjort!! :) Härligt med lite nya idéer! Tänkte ta mig en funderare här hemma med, känner för lite förändring. Ibland behövs ju inte så mycket!



Har en likdan vas som du, den på näst översta bilden :)

Kramkram

2011-08-10 @ 20:35:41
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Postat av: Helena

Vilket fint fat, tur att du hann få med det hem!

Väldigt vad du har ändrat om och vad fint det blev. Kul att ändra lite, fint med färska blommor:)



Kram Helena

2011-08-11 @ 00:15:41
URL: http://www.ordochkansla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0