Miljösmart pallbygge

 
Benen som jag skruvade bort från byrån målades vita. Jag hade färg, penslar och papp framme så det vara bara att dra ett varv med sandpapper innan jag kunde börja måla.
 

 
Jag begav mig till byggvaruhuset och fick en spillbit av en spånskiva tillsågad till mig. Vaddering fick en gammal kudde fungera som. Jag klippte till en bit lite större än träskivan och sedan drog jag bort vadd tills den var lika tjock överallt.
 

 
Med en häftpistol sköt jag fast tyget och vadderingen i skivan. Jag klippte tyget ungefär 10 cm extra på varje sida för att vara säker på att det skulle räcka runt. Tyget är en gardin och köpt på loppis.
 

 
Sedan använde jag samma skruvar som benen en gång satt fast i byrån med och skruvade fast skivan. Vips var pallen klar!
 

 
Den fungerar både som fot- och låg sittpall. Det häftiga är att pallen är helt byggd av återanvänt material! Jag är helnöjd.
Trackback
RSS 2.0