Second hand i Stenungsund

När jag besöker mamma och pappa försöker jag alltid hinna med en eller två second hand rundor. I Göteborg är efterfrågan av andrahandsbutiker stor och i och med detta upplever jag att priserna också har gått upp. I Stenungsund är priserna fortfarande låga och det är lätt att fynda! Så har ni vägarna förbi rekommenderar jag er att stanna till. På sommarhalvåret kryllar det även av loppisar i ladugårdar och källare i Stenungsundsområdet. På Returvaruhuset hittade jag ett fint uppläggningsfat med guldkant.



Hos Marta och Maria var det halva priset på textilier så jag fick med mig en ny köksduk (skymtas i bakgrunden på bilderna) och lite annat smått och gott. Jag kan inte få nog av glas och skålar och framförallt inte glasskålar. Så det fick bli en till till samlingen. 5 kronor för duken och 3 kronor för skålen, sanslöst billigt!


Kommentarer
Postat av: Moris

Blev du nöjd med duken? Lagom lång osv? Både skålen och uppläggningsfatet var fina! Puss

2011-02-08 @ 18:54:23
Postat av: ullamariaulla

Jättefint kakfat du hittat.

Roligt att du hittade lite ändå, jag upplever också att det blir dyrare på second-hand affärerna.

Men jag älskar återvinningen så jag ger hellre än slant än att köpa nytillverkat.

Du MÅSTE besöka Vete-Katten om du åker till Stockholm.

Mycket gott att välja på.

kram ullamaria

2011-02-08 @ 20:12:43
URL: http://www.mittlillahimmelrike.blogspot.com
Postat av: Sofia - Hildas hem

MYCKET bra priser :)

Jag ska till Stenungsund framöver så jag borde kanske ta mig en tur dit.



Ha en fin kväll!

Kram Sofia

2011-02-08 @ 21:39:01
URL: http://www.hildashem.se
Postat av: Stina

Mysigt och fint.:-) Stina

2011-02-09 @ 09:51:04
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0