Fixa dina egna glasburkar

Jag är svag för glasburkar. Ni som har läst min blogg ett tag har nog redan märkt det och ni som är nya lär märka det! Här kommer ett tips hur du på ett enkelt sätt kan fixa personliga glasburkar. Burkar som är fina att ha framme på köksbänken eller hyllan med valfria matiga innehåll. Jag gjorde dessa redan förra hösten till mitt dåvarande minikök med öppna hyllplan. Det tråkiga studentköket blev betydligt mysigare och hemtrevligare.

Jag har använt syltburkar, gurkburkar, mango chutney-burkar... Alla slags glasburkar som jag tycker har fin form. Undvik de burkar som har tryckt text exempelvis bäst före datum direkt på glaset. Blötlägg burkarna för att få bort etiketten. Måla locken med hobbyfärg (finns till exempel på Panduro) två, tre gånger beroende på dess orginalfärg. På vissa av burkarna målade jag även på glaset som en ny etikett. Jag målade dem i färger som återfanns i lägenheten för att skapa ett enhetligt intryck. Det är naturligtvis lika fint att måla burkarna i en annan färg som bryter av och drar blickarna till sig. Att använda färger man tycker om är en bra början!


Kommentarer
Postat av: Moris

De ser läckra ut, dina burkar! Puss

2011-01-16 @ 21:06:46
Postat av: jenny

de är så fina! behöver också glasburkar hit som ska stå bredvid spisen. Vi får hitta några fina till mig någon dag du och jag <3

2011-01-17 @ 13:44:33
URL: http://jennysv.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad snyggt det blev, bra sätt att återanvända burkarna :)

Kramar Anna

2011-01-17 @ 15:53:37
URL: http://vitdrom.blogspot.com
Postat av: Sofia - Hildas hem

Jag älskar också glasburkar. Jag har ganska många här hemma redan men samlar ständigt nya. Det är ju så praktiskt att se vad man har i burkarna och så är det snyggt också. Bra ide med att måla locken :)



Ha en fin kväll!

Kram Sofia

2011-01-17 @ 16:24:24
URL: http://www.hildashem.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0