Symaskin önskas

Jag önskade mig och fick ett par örhängen i födelsedagspresent innan jag hade tagit hål i öronen. Jag anmälde mig som värd på ett yoga-pass under två terminer fast jag aldrig hade provat yoga. Ibland behöver jag en push att komma igång och sätter mig själv i en situation där jag liksom inte har något val. Idag har jag hål i öronen och går, innan mest från och till men sedan några veckor, regelbundet på yoga. Nu har jag börjat köpa på mig tygstuvar som jag har en massa syidéer till - utan att ha symaskin.

I somras hade jag också en period jag gick lös på tyg. Jag kollade runt efter stuvar i var och varannan butik. Jag tillbringade stora delar av sommaren i mina föräldrars hem, vilket tursamt nog innehåller en symaskin. Jag sydde bland annat en kudde av en söt vit panelgardinssnutt. Rosa kudden är från Hemtex.



Jag fick cirka tjugo centimeter kvar av tyget efter att ha sytt kudden. Av denna bit sydde jag två små påsar som jag senare fyllde med torkad lavendel. Jag slänger inget som går att använda. Små fina tygbitar är perfekta att sy exempelvis påsar, dockkläder eller minivimplar av.





Dessa tygbitar har jag hittat på loppis för totalt en femtiolapp. Det kommer bli en hejdundrandes massa kuddar till soffa och säng! Så var det ju det här med symaskin. Tur att 25 års dagen närmar sig.

Kommentarer
Postat av: Moris

Visst behöver man en push då och då för att prova något nytt! Du låter härligt inspirerande! Jag verkligen "älskar" min maskin även om jag inte syr så mycket nu som tidigare i mitt liv! Du har kanske fått ditt syintresse i modersmjölken???? Din far undrar när ditt intresse för veteranbilar börjar eller måste han pusha dig? Puss

2011-01-28 @ 16:36:56
Postat av: Johanna

Haha, jag börjar bli intresserad av motorcyklar, det är väl en bra början?! Veteranbilar får nog vänta ett tag till. :)

2011-01-28 @ 16:44:54
URL: http://johannasv.blogg.se/
Postat av: ullamariaulla

Men vad kul att du tittade in hos mej....

nu hittade jag ju dej.

Vilken underbar hund du har (avundsjuk)

ja visst är det kul med tyger...är också nördig tygsamlare och har en uppsjö av stuvar.

går alltid att använda till nåt...

Hoppas du får dej en fin symaskin, en bästis för livet!!!

kram ullamaria

2011-01-28 @ 17:57:05
URL: http://www.mittlillahimmelrike.blogspot.com
Postat av: Helena

Med en symaskin kan du få många fina kuddfodral!

Med tanke på vad mycket tyg du har;)

Fyller du snart?



Kram Helena

2011-01-28 @ 21:41:28
URL: http://www.ordochkansla.blogspot.com
Postat av: jeanette sandelin

vad fin blogg du har :)

jag köpte en beg symaskin för 1600 kr i linnéstan för 25 år sedan! den tutar och går än. det var mina första skatteåterbäringspengar som vuxen.

nu samlar jag tyger igen... loppisvarianter, alltså. och fådda tyger.

kram och ♥

2011-01-30 @ 16:27:29
URL: http://jeanette10.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0