Färska kryddor i fönstret



Jag älskar att vakna och se att köket badar i solljus. Jag brukar köpa kryddor i matbutiken och plantera om dem eller så ställer jag plastkrukan rakt ner i en stor mugg. Kryddorna verkar trivas i köksfönstret för de gror som bara den och törstar ständigt efter mer vatten.



Andreas hittade lerkrukorna förra sommaren. De låg slängda på det område han var vaktmästare. Vid det laget hade han lärt sig att jag brukar gilla sådant som andra slänger och tog med dem hem till mig. Tillhörande fat fattades, men det blev nästan snyggare med en snirklig assiett till krukan.

Kommentarer
Postat av: Marias Hörna - Njut av Livet

Vilken mysig blogg jag hittade här då. Önskar dig en fin dag Kramar från Maria

2011-07-28 @ 13:08:49
URL: http://mariashrna.blogspot.com/
Postat av: jenny

Det är så fint. Hade jag haft fönster i köket hade jag också odlat. Det får bli i nästa hem:)

2011-07-28 @ 13:34:21
URL: http://jennysv.blogg.se/
Postat av: Moris

Ser verkligen mysigt ut och gott är det också! Puss

2011-07-28 @ 20:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0