Hemmahelgen


I lördags gick jag och Jenny på en ordentlig loppisrunda. Vi började på Kommersen på Första långgatan. Trots att loppmarknaden ligger jättegärna både mig och Jenny och har öppet varje helg, har vi inte varit där innan. Det var definitivt ett ställe där det skulle gå att fynda. Om man orkar rota bland allt bråte vill säga. Det var alldeles för mycket saker på för liten yta för min smak.



På vägen hem passerade vi Bondens marknad i Haga. En massa ekologiska och närproducerade råvaror.



Hemma hämtade Marley och begav oss till nästa fyndställe, loppis på Heden.



På Heden var det inte lika trångt bland alla grejer. Jag tittade länge och väl på den här fina minikistan, innan jag bestämde mig för att inte köpa den. Någonstans måste jag hejda mig i loppisfyndandet. För om jag skulle köpa allt jag vill utan eftertanke skulle vi behöva flytta till något större inom kort. En whiskeykaraff till Andreas och ett par skor till mig tyckte jag mig dock behöva.



Marley charmade som vanligt de flesta och fick klappar till höger och vänster. Inte honom emot!



På kvällen dukade jag och Andreas fram kräftor, sallad, bröd och miniostar.



Söndagen gav en smak av sommar. Vi gick ner till vattnet för lunch.



Vi satte oss i gräset i skuggan av ett träd. Baguette med skagenröra och bästa Pago smaken fanns i lunchpåsen.


Marley var mer än sugen på en bit baguette. Och det fick han också, ibland är han så söt så det är svårt att motstå.

Det har varit väldigt skönt att vara hemma en helg och göra det som faller oss in. Som att sova en stund på eftermiddagen. Inte ha en massa planerat som det lätt blir när vi är iväg. Man måste njuta av att vara hemma för att kunna njuta av att vara borta.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Marley är så otroligt söt!!

Han måste väl charma alla? :-)



Minikistan var himla söt!



Kram

2011-09-06 @ 17:50:42
URL: http://gasna.blogspot.com
Postat av: Birgitta

Så mysigt ni har haft, Haga är en underbar plats... Det är skönt med sådana helger ibland...



Kram Birgitta

2011-09-06 @ 20:32:23
URL: http://Underbarahem.wordpress.com
Postat av: Helena

Låter som en supermysig helg som man vill ha då och då! Själv hade jag en städdag och en slappardag med äppelpaj inte helt fel det heller:)



Kram Helena

2011-09-06 @ 21:11:27
URL: http://www.ordochkansla.blogspot.com
Postat av: Moris

Vilken skön helg ni hade! Vilka underbara bilder! Puss

2011-09-06 @ 21:37:07
Postat av: jenny

Världens mysigaste dag!

2011-09-06 @ 22:36:11
URL: http://jennysv.blogg.se/
Postat av: Beatrix

härlig helg det verkar ha varit. och håller med dig om kommersen, det är trångt och stökigt, men orkar man kan man ju definitivt göra en hel del fina fynd!

2011-09-07 @ 23:16:51
URL: http://beatrixmix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0