Söndagspromenaden


Imorses vaknade jag till fågelkvitter och solstrålar. Andreas kom hem under småtimmarna och sov gott medan jag tog Marley på morgonpromenad, gick på yoga och handlade. Jag hann fixa lunch och äta innan hann började röra på sig. Så när jag var redo för en långpromenad i solen stod han i vardagsrummet med rufsigt hår och sömndrucken blick. Jag bestämde mig för att ta en tur till Slottsskogen själv. Eller ja själv, jag hade ju med mig Marley förstås.



I Slottsskogen var det rull rörelse. Promenerande kärlekspar, svettiga joggare och picknickande barnfamiljer la ett sorlande täcke över parken. De kinesiska körsbärsträden blommar för fullt och får de andra träden att blekna.



Jag föredrar de mer skogiga delarna, därför begav vi oss upp för en brant backe på en liten stig. Människosorlet försvann och ersattes av fåglarnas kvitter.



Fast riktigt själv är man aldrig i Slottis vid lunchtid en söndag med strålande sol. Förutom ett utländskt par och en hemlös man stötte vi på en ekorre som spanade på oss från trädtopparna. Ekorren såg att ha det gott däruppe och rörde sig så smidigt mellan trädkronorna.



Matte, matte, det här är livet!! Se så lycklig han är!



Det var riktig härlig vårvärme idag! Jackan åkte av och solglasögonen var på. Marley flämtade som en gris efter ha sprungit upp och ner i skogen med pälsjacka på. Han grävde sig ett hål för att kyla ner sig. En liten flicka kom förbi och tyckte att han skulle hjälpa henne att gräva ett hål istället. Men han rullade några varv och la sig sen till rätta med en djup suck. Han återhämtade sig som tur var fort och vi kunde fortsätta på vår väg hemåt.

Kommentarer
Postat av: Richard - Vardagsbetraktelser.se

Vilken glädje det är i bilden som är näst längst ner. Helt underbar......



ha de bra! / Kram

2012-04-29 @ 22:31:39
URL: http://www.vardagsbetraktelser.se
Postat av: Anonym

Slottsskogen är vacker. (Minns speciellt en backe upp den varma sommaren 1994... Det var tungt det, kom knappt upp. Men så är det ibland här i livet. Svullna fötter hade jag...)

2012-04-29 @ 23:13:45
Postat av: Moris

Vilken härlig promenad ni tog, du och Marley! Förstår att ni båda njöt! Puss

2012-04-30 @ 09:46:06
Postat av: Emilia

Det ser riktigt härligt ut och Marley ser ut att njuta till fullo :)



Här i Skövde njuter vi av strålande sol idag, hoppas ni har det så ni med :)

Kramar

2012-05-01 @ 10:58:59
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Postat av: Min plats i solen

Fina, fina Marley! Vilken härlig tur ni fick och vädret har verkligen varit helt ljuvligt dessa dagar. Här hemma har vi njutit av 19 grader i skuggan idag och både badminton- och kubbspel har det blivit idag. :)



Ta hand om er!



Kram Lotta

2012-05-01 @ 19:46:32
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: Birgitta Norsten

Vilka underbara bilder, man kan se tydligt vad underbart Marley tycker det är...



Kram Birgitta

2012-05-01 @ 19:58:48
URL: http://underbarahem.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0