Nyårsförberedelser

 
Jag håller på att baka en kaka som verkar supersmarrig, blåbärsmousse på chokladbotten toppad med blårbärsgelé. Bunkar har diskats tre gånger om, chokladkakan svalnat och moussen stelnat. Det har varit lite trixigt med flera moment. Jag kände faktiskt efter igår och bestämde mig att jag var beredd att fixa lite extra med efterrätten. Så idag har jag avsatt tid till att baka och har därför inte haft det minsta stressigt. Att baka under tidspress och när man egentligen inte känner för det blir aldrig bra. Då tappar jag lusten och tycker det är urtrist. Idag har det bara varit roligt. Med undantag för när jag hittade farinsockret i en hel klump (och det vanliga sockret var slut) och blev smått irriterad på personen i fråga (inte jag) som inte hade förslutit påsen ordentligt. Jag hittade precis den mängden jag behövde i sockerströaren och kunde fortsätta baket utan att personen i fråga (inte jag) behövde springa till affären. Nu ska jag göra sista lagret, blåbärsgelén. Håll tummarna för att allt går som det ska!
 
Gott nytt, ses 2013!

Kommentarer
Postat av: Vardagsbetraktelser

Ville bara titta in och önska ett Gott slut och Ett Gott Nytt År.
Kram Richard

2012-12-31 @ 17:28:04
URL: http://www.vardagsbetraktelser.se
Postat av: Moris

Låter som en riktigt bra sluträtt på året! Gott Nytt År! Puss

2013-01-01 @ 12:19:56
Postat av: Emma

Den blev supersmarrig! tack för igår!

2013-01-01 @ 12:22:22
Postat av: Anonym

pooooo är så busig!

2013-01-01 @ 16:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0