Tji, här kom snön!

 
Tji fick jag! För visst kom det snö till Göteborg också. I natt dalade vita flingor ner och täckte gran och kullersten på innergården. Och stoppade spårvagnstrafiken, som den första snön alltid gör. Det ska vara minusgrader resten av veckan så vi kommer förmodligen få njuta av ett vitt landskap, ha grova kängor, tjocka vantar på och promenera med en hund som aldrig vill gå in. Ha den där vintriga känslan i hjärtat. Och så vad det ju det där med försenade språvagnar förstås.
 
Och för er som har undrat, så mår nu Marley finfint. Han ville mycket riktigt hem och blev bara en natt på sjukhuset. Med små portioner dietfoder och korta promenader under en vecka är han nu helt återställd. Pigg i benen och sugen på vörtbröd med skinka.

Kommentarer
Postat av: Erika

Stackars lilla vovven! Nästan inget gör mig så orolig som när min hund är sjuk. Skönt att höra att din hund mår bättre.

Visst är det skönt med snön så länge den är vit. Mitt problem är bara de dagar jag behöver cykla hem till min vovve på lunchen. Inte så riskfritt att cykla i snö om man säger så. Men just nu är yngsta dottern ofta ledig på förmiddagarna så det löser sig på så sätt. Ha en fin kväll! Kram!

2012-12-03 @ 21:11:14
URL: http://www.erikasfunderingar.blogspot.com
Postat av: Moris

Tänkte på dig imorses när jag såg att det snöade. Undrade om det snöat hos dig! Vet att både du och Marley uppskattar snön! Ha en snöig vecka!

2012-12-03 @ 22:04:18
Postat av: Min plats i solen

Skönt att höra att Marley mår bra nu och kan vara ute och njuta av den vita vackra snön. Här har det fallit snö i massor och mer är tydligen på gång idag. Vitt, vackert och gnistrande var man än tittar. Härligt! Men hu, så kallt! Det gäller att leta fram långkalsongerna. ;)

Sköt om er och ha det så gott i storstaden♥

Kram Lotta

2012-12-04 @ 09:22:30
URL: http://minplatsioslen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0