Cointreaumarinerade bär


Sommaren 2008 jobbade jag tillsammans med en duktig och inspirerande kock. Han marinerade bär med cointreau till efterrätt. Ända sedan dess har jag tänkt att jag ska göra detsamma. Spriten inhandlades 2009 och har samlat damm sedan dess, men förra helgen korkades den upp. Bättre sent än aldrig heter det ju! Vi bjöd några vänner på middag och till efterrätt hade jag gjort chokladmousse med cointreaumarinerade hallon och passionsfrukt.

Gör så här: Blanda valfria bär och några skvättar cointreau. Låt stå i några timmar. Lätt som en plätt! Bären kan lika gärna ätas med glass eller läggas som topping på en cheesecake eller kladdkaka.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mmmmmmm, det var riktigt smaskigt!



Förresten, Päivi är ju grym på att sticka, de där vitsvarta vantarna är jag avundsjuk på!



Kram!

2012-02-03 @ 11:39:25
Postat av: Malin

Mitt namn kom inte med, det var jag som skrev det ovan =)

2012-02-03 @ 11:40:12
Postat av: Moris

Låter gott med de cointreaumarinerade bären. Ska absolut testa kanske redan i morgon! Hälsa Malin och tacka för kommentaren ovan!Ha en mysig helg! Puss

2012-02-03 @ 13:07:17
Postat av: Linnéa

Hej, vilket gott recept du bjuder på. Det måste absolut provas här hemma.



Önskar dig en fortsatt bra kväll! //Linnéa

2012-02-03 @ 19:24:51
URL: http://drommarochlycka.blogspot.com/
Postat av: Emilia

Mums, det där lät väldigt gott :)



Vi har en lugn helg framför oss... Ska till Arenan och spaa lite imorgon och sen en sväng på stan. Fika med kompisar på söndag :) Precis lagom tempo känner jag!

Vad ska du hitta på?

Kramar

2012-02-03 @ 22:09:20
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Postat av: Min plats i solen

Mm, låter väldigt gott! Det får vi allt ta och testa en dag. Tack för tipset! :)



Ha en riktigt fin helg Johanna och sköt om dig!



Kram Lotta

2012-02-03 @ 23:59:17
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Postat av: SYSTER

Samrrigt!

2012-02-04 @ 12:34:45
Postat av: Birgitta Norsten

Oj, så ljuvligt det ser ut... måste testa.



Kram Birgitta

2012-02-04 @ 15:39:20
URL: http://underbarahem.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0