Att klä om en stol


Andreas datastol har visserligen ett charmigt mönster, men det passar verkligen inte in hos oss.



Så jag tog bort det gamla tyget och klippte till en lika stor bit av det nya.



Med en häftpistol satte jag fast tyget. Hörnen är svårast, men det är inte så noga egentligen. Det viktigaste är att ett mönstrat tyg hamnar rakt. Därför började jag med att skjuta fast sidan närmast ryggstödet, fortsatte med långsidorna för att avsluta med den motsatta kortsidan. På så sätt ser jag under tiden att jag inte spänner tyget för hårt respektive för löst.



Jag lyckades få det rakt vid första försöket!


I dagsljus ser tyget snarare vitt ut än beige! Att klä om en stol är egentligen inte så svårt. Det enda du behöver är en bit tyg och en häftpistol. Och något att klä om förstås.

Kommentarer
Postat av: Moris

Verkligen snyggt! Puss

2012-01-23 @ 19:12:26
Postat av: Birgitta

Så snyggt det blev...



Kram Birgitta

2012-01-23 @ 20:08:34
URL: http://Underbarahem.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0