Lördagssysslor


Jag har fått en bukett tulpaner av Andreas föräldrar. Längtan efter våren sköljde över mig. Första vårsolen som värmer så att jackan åker av. Fågelkvitter och krokusar. De krispiga tulpanerna gav hopp om våren i mitt huvud...


...och sen kom snön. Stora snöflingor har fallit hela dagen. Den mesta nederbörden i Göteborg kommer på tvären och dagens snöfall var inget undantag. Se på träden - ena sidan är helt fri från snö och andra får stå pall mot flingorna. För Marley spelar det ingen roll hur snön kommer ner från ovan, han är bara lycklig över att det är snö. Att rulla runt i snön är livet för en hund. Och att betrakta hundens okontrollerbara glädje är livet för en matte. Och att krama snöbollar förstås.



Nu håller jag på att klä om en stol. Jag väntar på att batteriet till kameran ska laddas så jag kan visa er hur jag gör och hur det blir. Om det blir tid och ork över ska jag börja sy en kudde. Det är härligt att pyssla!

Kommentarer
Postat av: Moris

Här har det också snöat och jag har precis varit ute och skottat! Tänkte på Marley och undrade om han varit ute och njutit av snön, och det har han kan jag nu se!!! Puss

2012-01-21 @ 16:48:43
Postat av: syster

Vart ska ni ha stolen?

2012-01-22 @ 13:01:26
Postat av: WEBPRESENT

Superfin blogg! :)



Nu har vi en tävling där man kan vinna en supersnygg klocka! Allt man behöver göra är att gilla oss på facebook (http://www.facebook.com/webpresent.se) så är du med! Lycka till :)

2012-01-22 @ 21:16:54
URL: http://www.webpresent.se
Postat av: Sofiaa

Åhhh vilken fin blogg : ) kram Sofia

2012-01-22 @ 22:57:59
URL: http://sofiabakar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0