Bra-listan


I min bok skriver jag nästan varje dag en liten lista över vad som har varit bra under dagen. Vissa dagar skriver jag upp tio saker, andra dagar har jag svårt att få ihop tre. Det beror helt på hur jag mår och vad som har hänt under dagen. Jag tycker det är ett bra sätt att bearbeta dagen som varit och få ner tankar som annars skulle återkomma gång på gång. Det är lätt att fastna i det jag uppfattat som negativt under dagen och genom att skriva ner bra saker som har hänt kommer jag också ihåg allt positivt som har hänt. För något bra händer det varje dag. Hittills ser dagens bra-lista ut så här:

Jag vaknade pigg.
Jag gick i god tid till jobbet.
Jag sa några uppmuntrande ord till min chef som har en stor arbetsbörda för tillfället.
Jag höll i mitt yogainspirerande gympapass och fick beröm av flera styckna.
Andreas och Marley kom och mötte mig efter jobbet.
Solen skiner och värmer gott.
Marley är torr om tassarna efter promenaden längs med vattnet.
Jag kunde snabbt släppa en irritation som smög sig på.
Det är fredag och helgen har börjat.

Kommentarer
Postat av: Vardagsbetraktelser

En sådan uppgift fick jag av min terapeut när jag gick i terapi. Att skriva ner 3 saker varje kväll i min "bra bok" som jag var stolt över eller som gjort mig glad under dagen. En bra men svår uppgift. Jag hade jättesvårt att se det lilla i vardagen som jag gjorde som var bra. Idag går det lättare.

Ha en bra helg. Kram Richard

2012-03-02 @ 21:10:57
URL: http://www.vardagsbetraktelser.se
Postat av: Moris

Vilken bra fredag du hade! Puss

2012-03-03 @ 17:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0