Det blir aldrig som man tänkt sig


Det blir aldrig som man tänkt sig. Likt förbannat planerar man och tror att man har situationen under kontroll. Och likt förbannat blir man grymt besviken och grämer sig när det inte blir som man tänkt sig. Jag blev sjuk på min födelsedag. Jag grämde mig att kroppen skulle säga stopp just den dagen. Jag grämde mig över att jag fick ställa in mitt tårtkalas. Och så grämde jag mig över tårtorna som blev misslyckade. Tillslut slutade jag gräma mig och sov istället. När jag piggnade till på eftermiddagen kikade syster förbi. Vi skar varsin bit tårta och blåste ballonger. Och det blev en födelsedag av dagen i alla fall. Vad lärde min födelsedag mig? Jo, att göra tårtorna i tid och att det är mer läkande att sova än att gräma sig.

Kommentarer
Postat av: Sara C

Vad tråkigt! Men grattis i alla fall så här i efterskott! Jag skriver här därför att jag för en tid sen raderade alla telefonnummer i min telefon! Skulle du kunna skicka mig ditt nummer? Hoppas vi ses i Skövde nångång snart! Det var så längesedan! Kram

2012-03-18 @ 17:16:34
Postat av: Moris

Visst är det så att det inte alltid blir som man tänkt sig! Mycket klokt av dig att du slutade att gräma dig och sov istället! Och visst är det så att en tillslut lär sig något på det! Läste nyss en dikt som handlade om utveckling. Ska läsa den för dig någon gång! Puss

2012-03-18 @ 17:40:06
Postat av: Emilia

Men vad tråkigt när det blir sådär... Hoppas det blev en okej födelsedag trots allt :) Tårtan ser i alla fall väldigt god ut!



Har du fått något fint i present?

Kramkram

2012-03-18 @ 19:01:34
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Postat av: Richard - Vardagsbetraktelser.se

Grattis på födelsedagen, hoppas du mår bättre nu.

Kram Richard

2012-03-18 @ 20:36:33
URL: http://www.vardagsbetraktelser.se
Postat av: Linnéa

Grattis i efterskott! =)

2012-03-19 @ 10:58:42
URL: http://linneafagertun.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0