En mycket bra kväll!

 
Förutom de här trevliga presenterna fick jag även middag och bio av syster när jag fyllde år. 
 
 
En kväll tillsammans på Hagabion, supersmysigt ställe med en härlig blandning av möbler, lampor och människor.
 
 
All mat är vegetarisk. Jenny åt nån gräddig pasta och jag en kryddig auberginegryta.
 
 
Och sen var det dags för bio. På Hagabion är salongerna små, först till kvarn gäller både för biljettköp och biostol. Här visas utländska dramor, svenska dokumentärer och politiska filmer som aldrig kommer till SF-biosarna. Vi såg Den gröna cykeln som handlar om en flicka i Saudiarabien som vill lära sig att cykla, en önskan som väcker mycket motstånd - för flickor cyklar inte. Efter att ha sett filmen är jag tacksam över att jag bor i ett samhälle där jag får lov att skratta fast det finns män som kan höra, att jag får stanna kvar ute fast det är män som kan se mig, att jag slipper bli Andreas andra hustru när han känner för att gifta sig igen och att jag får cykla vart jag vill.
 
Tack Jenny för både bilder och en mysig kväll!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack själv världens finaste syster!

2013-04-18 @ 14:00:43
Postat av: Marie

Men ohh så trevligt =D

2013-04-18 @ 19:58:47
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Postat av: Birgitta Norsten

Så härligt ni har haft!
Ha en underbar helg!
Kram Birgitta

2013-04-19 @ 15:08:03
URL: http://underbarahem.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0