Nyårsdukning, nyårsmat och nyårslöftet

 
Nyårsdukningen! Ser lite torftig ut i halvbra ljus, utan någon bordsdekoration och med en ensam öl i blickfånget. Nåväl, Emma häller upp bubbel och på tallrikarna står förrätten redo att ätas. Avokado, rökt lax och chili sallad skulle man kunna kalla den. Gick på ett kick att fixa iordning. På bordet ligger en vit linneduk med en skir spetsgardin över. Jag gillar det där med att använda saker till annat än vad de för ursprungligen är menade för. 
 
 
Jag har första gången i mitt liv köpt färsk fisk över disk! Trots att vi bor på kusten och typ 200 meter från Feskekörka. Det var bara det att det var typ 200 andra som också hade planerat att äta fisk på nyår. Så där stod jag utan frukost i magen och köade i 40 minuter. Men det var det värt! För gud i himlen vad så gott det va!
 
Nyårslöftet avkunnande jag på kvällen, jag ska besöka Universeum minst en gång 2013. Det har jag inte heller besökt, fast det är ju och andra sidan säkert en kilometer dit. 

Kommentarer
Postat av: Moris

Fin nyårsdukning och maten såg god ut! Det lät spännande med nyårslöftet. Jag har inte heller varit på Universeum! Jag har ju mycket längre dit! Puss

2013-01-03 @ 17:02:46
Postat av: Min plats i solen

Mmm, så gott och fint det såg ut och fisk som är så gott. :)

Hrm Johanna, jag bor i Skåne och har varit på Universeum 2 ggr. ;) Kan varmt rekommenderas. :) Men jag vet ju själv hur det är, det är så lätt att glömma bort sevärdheterna i den egna närheten. Man tittar gärna längre bort än det som finns runt omkring en dagligen. :)

Ta hand om dig vännen.

Kram Lotta

2013-01-04 @ 23:02:43
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0