Gamla saker på nya platser

 
Nu har vi kommit i ordning som när på två flyttlådor som står i hallen. Sen ska vi komma överens om vilka tavlor som ska upp på väggarna och några lampor ska införskaffas. Vi har fått en jättefint gammalt pottskåp som står bakom lådorna av Andreas mamma, det ska jag visa en annan gång. Det är så rofyllt att ha Marley sovandes på golvet lite varstans. En hund höjer hemtrevlighetskänslan utan tvekan!
 
 
Vi har haft mycket släkt och vänner på besök det sista. Det har resulterat i mycket fika och många fina blommor. 
 
 
När mamma och pappa var här hade de med sig några trasmattor till oss som mamma har vävt. Den här har jag i mitt pysselrum.
 
 
I mitt pysselrum har en gardin kommit upp. En stort tygbit spets som jag tidigare har använt som duk blev till gardin med en raksöm i ena änden. Jag blev jättenöjd! Det gjorde rummet mycket "mjukare".
 
 
Med ett svart sidenband och en liten spik knöt jag ihop gardinen. 
 
 
I vardagsrummet står en blomma på radion som ser gammal ut men är från Clas Ohlsons. Det är kul att sånt som vi hade på vinden i Göteborg kommer till användning här, som till exempel den här radion och även det bruna skåpet som skymtar till höger i mitt pysselrum.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh ser väldigt fint ut! Vill ha tid att hälsa på er snart juuuu..

2013-06-10 @ 13:59:48
Postat av: Richard

Såg ett staffli på en av bilderna. Dina bilder från kameran har jag sett, men funderar på om du målar oxå?

Ha de bra! / Kram Richard

2013-06-10 @ 14:53:48
URL: http://www.vardagsbetraktelser.se
Postat av: Moris

Det ser hemtrevligt ut! Fina bilder! Puss

2013-06-10 @ 19:20:14
Postat av: Marie

Så hemtrevligt och fint ni pysslar

2013-06-10 @ 23:46:13
URL: http://myflowergirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0