Samla checkpoints

 
Jag har hakat på Hitta Ut som pågår i Skövde för tillfället. Med kartan i ena handen och Marley i den andra ger jag mig ut och letar checkpoints både i skogs- och stadsmiljö. 
 
 
Häromdagen var vi uppe på berget (Billingen) och plockade några kontroller. Vi tog den berömda "Strupen" upp. Här har nog varenda idrottsungdom i Skövde sprungit tuffa backintervaller. Jag tyckte vägen var mycket kortare än jag kom ihåg den, men det var nog för att jag gick upp en gång.
 
 
Utsikt över stan. I de husen närmast i bild bor vi!
 
 
Jag har tendens att vara ute väldigt länge på mina checkpoints-rundor och har för det mesta tur med vädret. Då är det så bra att gå i skogsområden då för titt som tätt dyker det upp nån liten sjö Marley kan svalka av sig i.
 
 
Det är himla roligt det här! Jag har orienterat i många år när jag var yngre och kul med en light-version. Inte allt för avancerat, går att hålla sig på stigar och undvika mossar och är det regnigt stannar jag hemma. Dessutom har jag hittat flera nya ställen som redan har blivit återkommande promenadrundor med Marley. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Moris

Härliga promenader både för dig och din fyrbenta prins! Låter kul med checkpointsen! Puss

2013-06-06 @ 17:41:37
Postat av: Birgitta Norsten

Så kul det låter, härligt att vara ute i det vackra vädret.
Kram Birgitta

2013-06-06 @ 21:18:27
URL: http://underbarahem.wordpress.com
Postat av: Anna

Hittade hita via Emilia, måste säga att jag trivdes mycket bra och lär återkomma!
Ha en fin onsdagskväll!
/Nazima

2013-06-11 @ 19:35:14
URL: http://anna-nazima.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0