Tre dagar borta

 
I torsdags tog jag och Marley tåget till Göteborg och syster. Jag rensade ut hennes kylskåp, diskade bort diskberget och fixade middag. Det är sånt storasystrar gör, speciellt när lillasystern är sjuk och den korta hundpromenaden blev lite längre än beräknat då den stora systern skulle in i second hand butiken vi passerade och prova klänningar...
 
 
Jenny och Marley tog igen sig på mattan.
 
 
På fredagen kom Andreas ner till Göteborg. Han skrev tenta, jag fikade med en kompis och Jenny passade Marley. Efter en visit på Ikea och fika hos syster fortsatte vi till mamma och pappa i Stenungsund.
 
 
Vi bjöds på grillat, spelade spel och sover över natt. Jag begrundade odlingar, rabatter och mini-kryddträdgården (de där skyltarna blev jag lite extra förtjust i) och sen bakade och åt jag rabarberpaj innan vi for vidare.
 
 
Vi var bjudna på middag till goda vänner strax utanför Göteborg. En jättegod middag! Förrätten på bild och huvudrätten glömde jag fota. Vi var alla helt betagna av Emmas porterstek, alltså den såsen! 
 
 
Så himla smart med plock-efterrätt, speciellt efter en ordentligt husmanskost huvudrätt. Lyxig choklad och macarons dirket importerade från Paris, frukt och jordgubbar. Lite senare än vad vi hade tänkt åkte vi hemåt i riktigt hällregn och var hemma när lördag blivit söndag. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mysig helg <3

2013-06-17 @ 11:49:22
Postat av: Marie

Gullig du är som pysslar om din syster =D

så fina bilder och härlig helg det verkar ha varit
kramar

2013-06-17 @ 13:14:48
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Postat av: Moris

Härlig helg! Vilken fin förrätt! Går det att få recept? Ett lyxigt sätt att lägga upp en smaskig efterrätt! Tack för besöket!!!! Saknar dig/er redan! Puss

2013-06-17 @ 19:53:51
Postat av: Marie

Vi ska till Smögen/Kungshamn =D

2013-06-17 @ 21:33:10
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Postat av: Birgitta Norsten

Så härligt ni har haft och maten låter underbar.
Ha en skön fortsättning på helgen.
Kram Birgitta

2013-06-22 @ 18:52:41
URL: http://underbarahem.wordpress.com
Postat av: Min plats i solen

En riktigt mysig helg tillsammans med nära och kära och vilken go storasyster du är som tar hand om lillasyster när hon inte mår bra. Det är kärlek det. :)

Kram på dig

2013-07-02 @ 22:27:28
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0