Sköna majdagar

 
Vilka sköna dagar! Värmen är här, solen skiner och björken har fått musöron. Det enda molnet på himlen är att jag är lite småsjuk med förkylning och halsont. Jag följde med Andreas till Skövde istället för att ligga själv hemma i lägenheten. Idag åkte jag med Andreas morföräldrar upp till deras sommarstuga.
 
 
Det är så otroligt rofyllt däruppe. Speciellt nu innan säsongen har dragit igång på riktigt. Fåglarna kvittrar och vinden susar lätt i träden.
 
 
Marley gillar också livet uppe i Simsjön. När han är badsugen galopperar han ner till vattnet och väntar på att jag ska komma efter och kasta i en boll. 
 
 
Han gillar att kunna gå fritt. Över stock och sten, under granar och i snårigaste buskarna i jakt på den bästa pinnen att tugga på.
 
 
Jag har trotsat min förkylning och gått barfota i gräset. Barfotapremiär!
 
 
Vet ni vad den här nyfikna hunden har gjort idag? Jo, han har pussat en padda! Jo, jag lovar. Marley var framme och nosade på en padda som förmodligen i ren överlevnadsinstinkt slutade både andas och blinka. Till Marleys förtret (kanske paddans också) skedde det ingen förvandling och Marley fick åka hem utan en prinsessa. Och jag trodde för ett ögonblick att Marley hade bestämt sig för att grodlår till middag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt! Jag tror marley ville ha en prins och inte en prinsessa <3

2013-05-07 @ 21:32:29
Postat av: Moris

Vilka härliga vyer från Simsjön! Kan tänka mig att ni trivdes båda två!Puss

2013-05-08 @ 07:46:07
Postat av: Emilia

Hej!
Åh vad härligt ni ser ut att ha haft det :) Underbart väder ju!

Tack för dina Barca tips :) Toppen ju! Nej, vi har inte bokat hotell än faktiskt. Tänkte ta tag i det i helgen. Vi vill bo runt La Rambla området känner vi. Du kanske har något hotell tips? Inrökta rum vill vi ju INTE ha, usch!!! Så tack för det tipset, ska kolla recensionerna på hotellen noga!!
Vi åker den 29 juli och är i barca 6 nätter. Så vi ska nog hinna med att se staden :) Vattenflaska o keps måste inhandlas innan, gissar att det kommer vara tooookvarmt!!

Härligt att lägenheten är såld, grattis! Hoppas ni blev nöjda :)

Kramar

2013-05-08 @ 08:19:59
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Postat av: Madeleine Berglund

Han är en riktig charmknutte den där Marley. ;)
Gratulerar till din barfotapremiär, inte illa. Då är du före mig!! Hihi.

Jaså, vad nu, ska ni lämna göteborg? Vad är det för nytt och spännande som väntar er mån tro?

Massa kramar
Madde

2013-05-13 @ 10:38:41
URL: http://mitthemochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0