Hösttankar

 
Varmt blir kallt och ljust blir mörkt. Sommar blir höst. De ljusa sommarnätterna är nu förbi och de krispiga septemberkvällarna påminner oss att en ny tid är kommen. En ny höst är här. Och jorden har snurrat ännu ett varv.
 
 
Jag känner ett behov av lugn och att trappa ner. Kanske, förmodligen, har det med att göra att jag har jobbat hela sommaren. Eller så känner jag av jordevarvets gång, att det är dags att sänka tempot för att orka de mörkare årstiderna.  
 
 
Som det ser ut nu går ut mitt vikariat går ut om en månad och det gör att jag funderar mycket på det som komma skall. Jag har ingen kristallklar plan vad jag ska göra, snarare en riktning om hur det ska vara. Balans och energi har kommit att bli mina ledord. Jag vill ha en mer jämn energinivå under hela veckan och inte vara slutkörd på fredagskvällen. Jag vill att njuta av vardagen och inte bara leva för helgen. Ett steg i rätt riktning är att jobba mindre. Färre arbetstimmar per dag eller en dag till arbetsfritt i veckan skulle göra susen för mitt välmående! Det är ditåt jag ska sträva.

Kommentarer
Postat av: Marie

Det låter som sunda krav och önskemål, för ingen mår bra av att jobba för mycket,

2013-09-15 @ 17:51:06
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Postat av: Moris

Underbar text med fina bilder! Balans och energi är mycket bra ledord! Tack för dem! Puss

2013-09-16 @ 08:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0