Semesterdagarna

 
Sommarens semester var koncentrerad till en vecka för mig. Förutom att vara hemma for jag och Marley (Andreas kom slöt upp senare) till västkusten i några dagar. Här skulle det tankas på med havsluft och havsfrid!
 
 
Första stoppet var Göteborg. Jag grillade i Slottsskogen med vänner, besökte IKEA och mös med syster. Jag sov på hennes soffa och vaknade till regnbågstavlor
 
 
och lerkrukor i fönstret. Marley skällde på tidningsbudet så vi hoppade upp ur säng och soffa. 
 
 
Andreas hämtade oss i Göteborg och vi for vidare till Marstrand.
 
 
Marley blev uppassad av italienska barn och pappor och efter en klappsejour som aldrig verkade ta slut fick vi äta semesterns första räkmacka (ja, det blev fler) i fred. På Bergs konditori i gassande solsken.
 
 
Gassande sol till trots bestämde vi oss för att vandra runt (delar av) ön. Jag älskar se havet som försvinner bortom horisonten.
 
 
 Upp och ner, kors och tvärs vandrade vi oss svettiga.
 
 
Jag lämnade mina badkläder i bilen och kunde inte göra Marley sällskap i vattnet innan vi åkte vidare till mor och far.
 
 
 
Där bjöds det på god mat, som vanligt! Fiskspett med grillade grönsaker.
 
 
 
Vi tog pappas gamla bil (gott om plats både för långa ben och stora hundar) och åkte ut på Tjörn.
 
 
På väg hem stannade vi till på Sundsby Säteri för lunch. Supermysigt ställe med gårdscafé, eget bageri, vandringsstråk och fina miljöer.
 
 
Semesterns andra räkmacka - vi måste ju passa på när man är västkusten!
 
 
Som jag har längtat efter att bada i havet hela sommaren! Nu fick jag äntligen doppa både fötter och axlar i saltvattnet. 
 
 
Dagarna gick fort och innan det var dags att åka hemåt passade jag på att plocka en burk björnbär i kvällssolen.

Kommentarer
Postat av: Marie

Ohh massa härliga semesterminnen =D

2013-09-04 @ 11:11:46
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Postat av: Anonym

Alltså marley i bilen. JAG DÖÖÖÖR vilken min han har. det är tantjennys killebill det!

2013-09-04 @ 15:58:37
Postat av: Moris

Det är inte antal semesterdagar som är det viktiga utan antal stunder du njuter! Härliga bilder av en härlig vecka! Tack för att vi fick vara en del av den! Puss fr mor och far

2013-09-04 @ 20:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0