Söndagsfika


Lagom till söndagsfikat - första adventfikat - bakade mamma saffransbullar. Jag fick inspirationen av Emilia och tipsade mamma om receptet. De blev himmelskt goda så jag ska baka mig en egen sats snart så jag kan äta en varje dag! Receptet hittar ni här.



Mamma gjorde en krans av halva satsen. Kavla ut degen, bre på fyllningen och rulla ihop på samma sätt som med bullarna. Forma en ring. Klipp djupa jack (inte helt igenom) runt hela ringen. Lägg flikarna växelvis åt höger och vänster. Jäsning och gräddning enligt bullreceptet.



Igår bakade jag cupcakes. Jag hällde i mer saft från jordgubbar den här gången. Det resulterade i en mer såsig topping, men med desto klarare rosa. Kanske inte så juligt, men himmelskt gott det med. Det receptet hittar ni här.

Kommentarer
Postat av: Moris

Visst blev att vi bakade gott!Tack för tipsen! Puss

2011-11-27 @ 20:58:00
Postat av: Emilia

Mums!!! :) Våra bullar går åt farligt fort i frysen... Kanske får baka en ny sats innan jul. hihi :)

Cupcakesen ser himla goda ut dom med!



Ha en fin måndag!

Kramkram

2011-11-28 @ 08:31:22
URL: http://eemiliaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0