Hemtrevligt hos Johanna 1 år!


23 november 2010 skrev jag mitt första blogginlägg. Det handlade om Marley och jag, från att aldrig ha tyckt särskilt mycket om djur till att bli fullständigt förälskad i ett djur med fyra ben.



Jag gav mig själv en kamera i för tidig julkapp i december, eftersom min gamla strejkade efter några trogna år. Med min nya systemkamera började jag fota allt. Då som nu är mitt favoritmotiv naturen, speciellt havet i dess olika skepnader. Julen firades i Stenungsund och jag gick promenader längs med havet varje dag.



I januari besökte jag loppisar och bjöd på en del pyssel i bloggen. Hemmasydda lavendelpåsar, målade glasburkar och så piffade jag upp några papperslådor jag hade hemma med en bit papper. Jag började finna min kreativa sida igen.



Nystädat och hunden på pensionat. Så här såg vardagsrummet ut i februari. Nyligen flyttade vi kistan och ställde ett fint skrivbord med dator där istället. Hur det ser ut idag får ni se när tavlan hoppat upp några centimeter.



Mars är min månad och jag fyllde 25 år. Jag fick en symaskin i födelsedagspresent och min älskade pysselhörna började ta form. Jag är fortfarande väldigt nöjd med att göra pysselhörna av läshörnan.



I april tappade jag lusten att blogga och tog därför en paus från etern. Under påsken tog jag och hunden vårt första dopp i havet. Landkrabborna tog kort på oss och ojade sig.



Bloggpausen fortsatte i maj. Då var vi bland annat i London med Andreas familj över en helg. På väg hem visade sig Göteborg från sin allra finaste sida. Solnedgång över skärgården.



I junis sommarvärme fann jag åter inspiration till att blogga och loggade in en kväll efter en några timmar vid havet. Det var skönt att vara tillbaka!



Andreas jobbade i Skövde under sommaren och jag här i Göteborg. De första dagarna i juli som jag var själv passade jag på att laga sånt som han inte gillar. Jag lagade färgglad spenatpaj som jag tillsammans med några vänner avnjöt på innergården.



I augusti permanentade jag mig och blev underbart lockig igen!



I september kom äntligen mina efterlängtade tomater, men jag blev lite besviken. Jag fick bara tre tomater sammanlagt i år mot säkert ett hundratal förra året. Så jag laddar för nästa år. Då funderar jag öven på att utöka trädgårdslandet till en kruka med squash också.



Efter en ofrivillig bloggpaus på grund av datakrasch blev det bara ett inlägg i oktober. Ett brittsommarminne. Det var 1 oktober och vi cyklade i kortärmat, fikade vid vattnet och Marley badade.



November det här året känns det som om jag mest har varit sjuk, men under mina friskare stunder har jag gjort något jag länge längtat efter. Jag har sytt min första lapptäckskudde!


Kommentarer
Postat av: Moris

Vilken mysig årskrönika! Det är kul att blicka tillbaka ibland och minnas! Puss

2011-11-23 @ 19:06:33
Postat av: Helena

Vad trevligt att få följa med igen under ditt år som gått! Grattis till dig och bloggen!



Kram Helena

2011-11-23 @ 19:43:07
URL: http://www.ordochkansla.blogspot.com
Postat av: finurliga fröken

Vilken fin sammanfattning av ditt år. Och speciellt för mig som inte har följt dig så jätte länge. jag ska själv försöka mig på en sån i slutet av december. Om de blir nån får vi väl se men jag ska försöka i alla fall. Kram

2011-11-23 @ 21:42:44
URL: http://finurligafroken.blogspot.com
Postat av: Min plats i solen

Grattis till ett härligt första år Johanna! Och jag hoppas att det kommer att följas av många fler för jag trivs så bra här inne hos dig. :)



En härlig årskavalkad!



Kram Lotta

2011-11-24 @ 22:09:26
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0